• Exploring opportunities to learn mathematics in practice-based teacher education : a Norwegian case study 

      Hovtun, Gaute; Mosvold, Reidar; Bjuland, Raymond; Fauskanger, Janne; Gjære, Åsmund Lillevik; Jakobsen, Arne; Kristensen, Morten Søyland (Chapter, 2021)
      This study critically examines the opportunities a group of prospective teachers—participating in learning cycles of enactment and investigation as part of their teacher education—has for developing their mathematical ...
    • Hvilken effekt har bruk av oppvarmingsoppgaver på elevenes motivasjon? 

      Hovtun, Gaute (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)
      I denne oppgaven har jeg sett på om oppvarmingsoppgaver i starten av matematikk-undervisningen har en positiv effekt på elevene sin motivasjon. Jeg har benyttet meg både kvalitative og kvantitative metoder for å få et ...
    • Oppvarmingsoppgaver 

      Hovtun, Gaute (Journal article; Peer reviewed, 2019-05)
      Da jeg jobbet som matematikklærer i ungdomsskolen, opplevde jeg at det var utfordrende å skape motivasjon for matematikkfaget hos elevene. Dette gjaldt elever som jeg mente hadde gode forutsetninger for å lykkes med faget, ...